zaterdag 6 december 2014

sinttaart en ander lekkers

Afgelopen donderdag heb ik weer een leuke sinttaart mogen maken. 






 Daarnaast heb ik gisteren voor mezelf wat lekker gebakken. De pepernotencake is echt een aanrader!! Super lekker! Het recept heb ik van Lauras Bakery. het is ook nog eens snel en makkelijk te maken. Als variatie zou een stukje appel erdoor heen ook nog lekker zijn.


Twee jaar geleden was ik naar festival zoet geweest en daar had ik een demonstratie gevolgd. Ik had het heerlijke recept van de hazelnoot schuimtaart al uitgeprobeerd, maar de notenbol moest ik nog steeds doen. Daar had ik eerst glucosestroop voor nodig. Nu was het dan eindelijk zover. De notenbol bestaat uit een zandkoekje waar chocolade overheen zit, dan een laagje marsepein of spijs (ik heb voor het laatste gekozen) en hierop de noten waar de glucosestroop doorheen zit. Ik zelf houd niet van marsepein en spijs dus vond hem erg zoet. Mijn vriend vond hem lekker, maar de topper van de avond was toch de pepernotencake.

--> een dag later smaakte de koekjes een stuk minder zoet en vond ik ze lekkerder.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten