zondag 28 december 2014

kerst lekkers

Kerst was weer een goede gelegenheid om weer lekker aan de bak te gaan.
Ik had een leuke chocolade kerstmal gehad om chocolaatje mee te maken.
Ik heb ze eerst gevuld met chocolade en deze er weer uitgegoten, zodat er een laagje chocolade in zit. Daarna heb ik de vormpjes gevuld met een mengsel van slagroom (ik gebruik altijd soja slagroom) - chocolade en hazelnoten en afgesloten met een laagje chocolade.
De hazelnoten had ik in de herfst geraapt. Deze had ik nu even kort in de oven gedaan zodat het bruine velletje beter loslaat, daarnaast wordt de smaak van de hazelnoot dan ook sterker.
Het was de eerste keer dat ik de chocolaatjes maakte met deze hazelnoten vulling. Het was erg geslaagd, super lekker!
De chocoladelepels zijn gemaakt van alleen chocolade, leuk voor bij het kerstdiner toetje.



De chocolaatjes heb ik ook gebruikt om mijn kersttulband te versieren. Ik heb een heerlijke kerst tulband gemaakt met een recept van LaurasBakery een site waar ik regelmatig goede recepten vandaan haal. Zeker een aanrader.
De tulband heb ik versierd met poedersuiker, hulst en sterren van marsepein en mijn zelf gemaakte chocolaatjes.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten