maandag 5 mei 2014

Koningsdag

Ik sta voor de klas en met Koningsdag moesten de kinderen allemaal een 'hoofddeksel' maken voor de hoedjesparade. Op zoek naar wat leuke inspiratie voor de kinderen kwam ik op internet een leuk idee tegen om een pet te maken van papier. Daarnaast had ik bij Xenos een leuke mal gezien voor een kroontje en natuurlijk mochten de kinderen ook zelf iets verzinnen.
De juf moet natuurlijk het goede voorbeeld geven dus ik had voor mij zelf de pet van vilt gemaakt. Leuk om weer eens met de naaimachine aan de slag te gaan.
De 'hoofddeksels' zijn echt super leuk geworden!

De kinderen mochten die dag zelf 1 uur inplannen en regelen. Ze kozen ervoor om armbandjes te maken (de jongens kwamen met dit idee). Ik kwam er toen door de kinderen achter dat loom elastiekjes helemaal in zijn. Daarnaast hebben ze ook armbandjes van wol, draad, scoobydoo etc. gemaakt.
Dit keer waren de rollen omgedraaid en leerden de kinderen de juf hoe ze armbandjes van loom elastiekjes moest maken. Super leuk natuurlijk!
Daarnaast was het geweldig om te zien hoe goed ze bezig waren, zo geduldig en behulpzaam was iedereen op zijn manier armbandjes aan het maken of iemand aan het helpen/ uitleggen.


mijn pet van vilt







Geen opmerkingen:

Een reactie posten