maandag 5 mei 2014

Housewarming

Nu we alles zo'n beetje op de rit weer hebben was het tijd voor een housewarming. 

De eerste taak was een leuke verhuiskaart maken, het duurde even maar uiteindelijk hebben we er iets moois van kunnen maken.

Tijd voor het feestje;
Wie mij goed kent weet dat ik geen genoegen neem met gewoon een simpel feestje. Ik ging dus op zoek naar dingen waarmee ik mijn housewarming nét die ene extra touch kon geven.
Zo kwam ik op het idee om er een high tea van te maken; etagères, koffie en thee op tafel. Dit had tevens het voordeel dat wij zelf hierdoor meer tijd hadden voor onze gasten en voor de rondleiding door het huis. Ondertussen kwamen de gasten niks te kort.
Om van alles 1 geheel te maken koos ik voor de aankleding voor wit en paars.
Ik had zelf een 'home sweet home' slinger gemaakt en bloemen van crêpe papier.
Verder hadden we voor aankleding leuke, fleurige gerbera's in kleine vaasjes gezet.
We hadden tenslotte een filmpje met voor en na foto's gemaakt ~ erg leuk, want zo kreeg iedereen meteen een goed beeld van alle veranderingen.

Hapjes;
Na 3 maanden hard werken, wilde ik deze keer niet teveel zelf maken en ook geen taarten bakken. Ik wilde het mezelf iets makkelijker maken, dus kozen we ervoor om de meeste hapjes kant en klaar te kopen. Het mooie is dat we net na Pasen zaten dus er was een hoop op high tea gebied en net iets exclusiever te koop. Wel heb ik mijn favoriete zalm wraps gemaakt en heerlijke amuse cups met recepten van Jumbo. Echt een aanrader! Wij hadden de gerookte zalmtartaar - eiersalade en krabsalde met net een extra touch - erg lekker!! 
We hadden zelf verse sappen gemaakt: aardbei-banaan en kiwi-banaan. Super lekker en deze vielen dan ook erg goed in de smaak!!
Om het geheel helemaal af te maken had ik van zandkoekjesdeeg huisjes gemaakt. Ik had een hele leuke mal op Dille en Kamille gezien. Het feit dat ik het mij zelf niet te druk wilde maken, viel hierbij dus meteen weg haha, maar het was makkelijker te maken dan het eruit ziet. Het was vooral veel werk omdat het 50 huisjes zijn geworden, maar de beide ovens die ik in de nieuwe keuken nu tot mijn beschikking heb kwamen hierbij goed van pas.
De huisjes zijn overigens in elkaar gezet met glazuur van water en poedersuiker.

De housewarming was uiteindelijk zeer geslaagd en hartstikke gezellig! Wij en de gasten hebben er erg van genoten.


slinger




huisjes

amuse cups

Geen opmerkingen:

Een reactie posten