maandag 12 augustus 2013

Festival Zoet

Vrijdag 9 augustus ben ik naar festival Zoet geweest. Ik had er van te voren nog nooit van gehoord, maar het is echt de moeite waard!

Zoals ze zelf zeggen:
Lekkerbekken, kookgekken, taartenbakkers, smulpapen, jammakers, fruittelers opgelet!
8-9-10 aug vindt het festival der zoete verleidingen plaats.
Alles draait om ZOET: meer dan 60 zorgvuldig geselecteerde stands bieden de allerlekkerste taarten, bak benodigdheden, prachtige serviezen, tafellinnen, kookboeken, vers fruit, meel van de molen, ambachtelijk gemaakte jams, honing delicatessen, bijzondere koffie- en theesoorten, fruitbomen, eetbare bloemen en bijzondere drankjes. Maar ook een tal van demonstraties, workshops en optredens.

Ik heb bij de demonstraties weer lekkere bak ideeën opgedaan zoals een hazelnoot schuimtaartje en notenbollen.
Het leuke was dat de demonstratrice Astrid het liet zien zonder moeilijke manieren of materialen die je thuis niet hebt. Je kunt dus meteen thuis ook aan de slag. 
Dat wordt dus binnenkort weer bakken thuis!

www.astridsteacakes.nl
 
Bij de workshops heb ik leuke inspiratie opgedaan. Ik heb een taartje van vilt gemaakt. Ik heb gezien hoe je stempels van gummen kunt maken, erg leuk! Ik heb ook leuke cupcakes van gips gezien. Leuk om zo neer te zetten in je huis! Kortom: genoeg om ook thuis weer aan de slag te gaan:)




En ik heb een super leuke cupcake sleutelhanger van mijn vriend gekregen:)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten