dinsdag 6 november 2012

puzzel


Puzzel tekenopdracht

Ook deze creatie heb ik van www.pinterest.com
Deze opdracht heb ik met de kinderen uit mijn klas gemaakt.

Ik heb eerst op internet een lege puzzelkleurplaat gezocht. Daarna heb ik alle stukjes uitvergroot. Ieder kind kreeg een puzzelstukje en mocht deze kleuren met stiften en abstracte figuren. Als laatste mochten ze nog enkele versieringen erop plakken. Zoals schelpen, veren, rietjes, knopen, glitters etc. Hierna hebben we de puzzel weer in elkaar gelegd.




2 opmerkingen:

  1. Hoi Patricia! Je kunt zien dat de kinderen er met plezier aan gewerkt hebben. Een leuke vervolgopdracht zou kunnen zijn dat ze leren samenwerken. Samen nog een puzzel maken, maar dan een waarvan het plaatje doorloopt op alle stukjes, net als in een echte jigsawpuzzel. Dan moeten ze vooraf met elkaar gaan overleggen wat ze gaan tekenen en de lijnen en kleuren moeten op elkaar aansluiten. Een moeilijke opdracht! Succes! Groetjes, marlies

    BeantwoordenVerwijderen