zondag 10 mei 2015

weer lekker creatief bezig.

Deze vakantie heb ik bewust tijd gemaakt om weer eens lekker creatief bezig te zijn. Het schoot er de laatste tijd door allerlei omstandigheden bij in.
Zoals je in mijn vorige blogjes hebt gelezen, heb ik allerlei hele verschillende dingen gemaakt en dat vind ik eigenlijk ook wel zo leuk.
Ik ben bezig geweest met taarten/ taartworkshop, petit four bordjes beschilderen, royal icing, maar ook kaarten en vilt.

Kaarten maken heeft een hele tijd stil gelegen, maar dat wilde ik nu eens oppakken. Ik ben nog even simpel begonnen met 3d plaatjes en een patroon met de silhouette. Het patroon heb ik van Birds



Regelmatig kijk ik voor inspiratie - voor werk of creatief - op Pinterest. Deze keer had ik op Pinterest erg leuke vilt dingen gezien, waaronder deze mobile. Ik was meteen verkocht, zo leuk vind ik hem. Een leuk projectje om tussendoor te maken.

Na de 'varkentjes in de modder' workshop met collega's, was nu de fondant workshop aan de beurt. De eerste 4 collega's zijn nu geweest en wat hebben ze prachtige taarten gemaakt. 
Ik was alleen bij het maken van de biscuits niet helemaal aan het opletten en had de oven op 200 graden staan ipv 175. De biscuit was nog goed, maar wat harder dan normaal en die gebruik ik dan niet voor andere. Dus had Olaf geluk en kreeg hij nog een lekkere taart met aardbei-kwark, verse aardbeien en straciatella vulling. De taart is versierd met allemaal marsepeinen harten (deze keer niet bekleed ivm de tijd).


1 opmerking:

  1. Patricia, bedankt voor je lieve mailtje. Wat heb jij de laatste tijd veel gedaan zeg, en dat allemaal bij de verbouwing en je baan en alle andere dingen. Supergoed bezig!
    Leuk voor je dat je ook je collega's enthousiast krijgt voor het bakken.
    Je kaartjes zien er ook heel leuk uit. Die kun je ook altijd naar iemand versturen met zoveel vriendinnen en collega's. Liefs, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen