maandag 22 juli 2013

Konijn

Afgelopen vrijdag is plotseling ook ons 2e konijn overleden. Zeer waarschijnlijk komt het dat ze uit een zwak nest kwamen/slechte genen hadden. 


Het waren mijn allereerste eigen huisdieren en ook de eerste van mijn vriend en mij samen.
We hebben samen (met hulp van mijn stiefvader) het konijnenhok gemaakt. 
Later hebben we nog een kleiner hokje gemaakt en een bench gekocht, zodat wij ook op vakantie konden en de konijnen konden logeren.Ze vonden het leuk om van de eerste verdieping naar de tweede verdieping te springen en weer terug.


ons zelf gemaakte hok

In mei overleed Boyo. Dit vonden we heel erg, omdat ze nog maar 7 maanden was. Gelukkig hadden we Speedy nog. Toen Speedy alleen was werd ze steeds aanhankelijker. Ze kwam regelmatig even om een knuffel vragen en vond het leuk om te spelen, dat was erg leuk. Het was ook super om te zien hoe ze met haar balletje aan het spelen was, om er eten uit te krijgen. Ze werd er steeds behendiger in. We hebben nog gekeken naar een vriendje voor Speedy. Eerst hadden we een dwergkonijn gekocht. Dit was echt een angsthaas en moest al helemaal niks van Speedy hebben. Toen zijn we naar konijnenopvang Franky geweest en hebben we geprobeerd Speedy te koppelen. Alleen ik had helemaal niks met dat konijn. Toen besloten we Speedy voorlopig alleen te houden, dit ging erg goed. Tot helaas afgelopen zaterdag ze plotseling niet meer wilde eten. Bij de dierenarts bleek dat ze buikpijn had. Voor konijnen is het dan al erg snel afgelopen. 
Nu is het stil en leeg. We missen deze lieverds heel erg. Ik snap nu nog veel beterdat iemand het zo erg vind als zijn/ haar huisdier overlijdt. Je hecht je er toch echt aan.




Hoe kwamen ze aan hun namen?
We hebben er erg lang over gedaan. Er zijn heel wat namen de revue gepasseerd. Bruintje/Zwartje/Dropje/Mopje/Blitz/Turbo/Flappie/Snuffie.
Het waren echte deugnieten, super nieuwsgierig, wilden altijd uitbreken (net de Daltons van Lucky Luke) en konden de hele dag eten of ze al tijden geen eten hadden gehad. Als ze weer eens ontsnapt waren, waren ze super snel. Vandaar Speedy, want die was net een raceauto. Boyo is door mijn vriend bedacht. Hij had deze naam in een film gehoord en vond hem wel grappig.

Boyo en Speedy 'lekker chillen in de zon'

 
Bench

Geen opmerkingen:

Een reactie posten