zaterdag 13 april 2013

Workshop zeepketting maken

Vandaag heb ik samen met mijn moeder een workshop zeepketting maken gevolgd Bij Inge Vermeire van Zeep en Deco. Het was super leuk om te doen en de workshop leidster legde alles goed uit en nam alle tijd voor ons.

Eerst moesten we bedenken hoe we de ketting wilde gaan maken; kiezen uit de vormpjes, kleuren, kralen, lintjes, geuren. Daarna gingen we het zeep smelten, voegde we er een geurtje aan toe en kon het in de vormpjes gegoten worden. Als de zeep hard was kon je er met een naald inprikken en alles aan een draad rijgen.

We hebben allebei voor witte zeepjes gekozen, omdat dan de gekleurde kralen er beter uit kwamen. Zie hieronder het resultaat; de zalm kleurige is van mijn moeder en de paarse is van mijzelf.

Ik kreeg als compliment dat mijn zeepketting zo uit de winkel zou kunnen komen.





1 opmerking:

  1. Patricia, wat mooi! Dus als je nog ooit zonder werk komt kun je een winkeltje beginnen... Liefs, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen